Χρόνος ανάγνωσης περίπου:1 λεπτά

Και το Α και το Ω | του Γιώργου Ηρακλέους



Περπατώ χρόνια πολλά,
χαραγμένος με ελληνικά γράμματα στο δέρμα
ίσα που τερματίζω.
Λέω το ψωμί ψωμί, το νερό νερό και το αλάτι αλάτι.
Ψωμί, νερό και αλάτι
οι λέξεις της ζωής μας είναι τρεις!
Θα τ’ αλλάξουμε όλα μια μέρα δεν μπορεί,
θα τ’ αλλάξουμε δεν γίνεται,
ο ήλιος μας είναι μια άλλη κοινωνία.
Όλα κινούνται, μεταμορφώνονται,
τα κύματα, τα νέφη, το φως,
το σκοτάδι, τ’ αστέρια, η γη,
όλα δικά μας απ’ τη φύση και τίποτα δεν μας ανήκει!
Ανύποπτη είναι η αλλαγή,
δεν προειδοποιεί,
στον κουρασμένο μας νου σχεδόν απίστευτη
κι όμως το γνωρίζουμε καλά
πως είναι απέραντα μεγάλη η γη για τόσο λίγους!
Κι έτσι όπως κάποιοι αδιάφοροι θα μισοβγαίνουν απ’ τον ύπνο ένα ξημέρωμα,
εμείς θα βρούμε την δεύτερη ψυχή μας
να μας δείχνει τον μεγάλο δρόμο
μέσα από καταιγίδες κι επαναστάσεις,
ίδιοι πάντοτε οι νόμοι της ύλης και της ιστορίας,
ίδιο το Α και το Ω παντοτινά!

10/12/2023
Από τη συλλογή «Τα δίκοπα»

Γιώργος Ηρακλέους


[Η εικόνα που συνοδεύει το ποίημα είναι η ελαιογραφία σε καμβά «Κάψιμο των Tuileries – L’Incendie des Tuileries», 1871, 47,5Χ79,2cm, του Γάλλου ζωγράφου Γκιόργκι Κλαϊρίν (Georges Jules Victor Clairin, 11/9/1843 – 2/9/1919)]


Γιώργος Ηρακλέους

Ο Γιώργος Ηρακλέους είναι φιλόλογος, DEA Κοινωνιολογίας. Γεννήθηκε το 1952. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών από την οποία απέκτησε δύο πτυχία με άριστα φιλολογικού και βυζαντινού & νεοελληνικού τμήματος. Είναι κάτοχος Master της Λογοτεχνίας και διδάκτορας της Κοινωνιολογίας της Θρησκείας του Πανεπιστημίου της Λιέγης. Δημοσίευσε πάνω από 200 μελέτες εκπαιδευτικού και λογοτεχνικού και άρθρα εκπαιδευτικού προβληματισμού και λογοτεχνικής ερμηνείας. Πήρε μέρος σε πανελλαδικά εκπαιδευτικά και λογοτεχνικά συνέδρια. Κυκλοφορούν βιβλία με μελέτες του.

Σύνταξη

Η τέχνη, η επιστήμη, η γλώσσα, ο γραπτός λόγος, η παράδοση, είναι εργαλεία του πολιτισμού, που συμβάλλουν τα μέγιστα για να διαμορφωθεί μια κοινωνία, να θεσπίσει τους κώδικες και την ηθική της, να πλάσει τους όρους δημιουργίας της κοινωνικής συνείδησης, να επεξεργαστεί την αλληλεγγύη της και να φτιάξει έναν κοινωνικό ιστό, που θα διαφυλάσσει και θα προάγει την έννοια άνθρωπος.
Αναγνώσεις:184