Χρόνος ανάγνωσης περίπου:2 λεπτά

Αποκριές | του Οίστρου (Τάσος Αυγερινός)


Καρναβάλι
ήρθε πάλι
κι η Ελλάδα
έχει βάλει
στο κεφάλι
ένα «φέσι»
και σφιχτή «ζώνη»
στη μέση!
Καρναβάλι
έχει φτάσει,
πάει η χώρα
τα’χει χάσει,
και αντί
για σερπαντίνες
ρίχνει… μίζες
και κομπίνες!
Καρναβάλι
και φιέστα
κι η Ελλάδα
δίνει ρέστα,
καθώς πίνει
και χορεύει
μες τη βρώμα
και τη χλεύη!
(1995)


Καρναβάλι
Εδώ δεν έχουμ’
αποκριές
μονάχα
τρεις βδομάδες,
εδώ γλεντούν
και χαίρονται
αράδα
οι μασκαράδες!
Εδώ δεν έχουμ’
αποκριές
μονάχα
το Φλεβάρη,
εδώ, σερί
κυκλοφορούν
«παπάδες»
και «κουρσάροι»!
Εδώ δεν είναι
μια φορά
του «κλόουν»
του «μπακάλη»,
εδώ ποτέ
δεν σταματά
το μέγα
καρναβάλι!
(1996)


Εδώ
δεν έχουμ’
αποκριές
τρείς Κυριακάδες
μόνο,
εδώ
τα μασκαρέματα
κρατούν όλο
το χρόνο!
Εδώ
δεν αποκρεύουμε
μονάχα
πριν το Πάσκα,
εδώ
μονίμως κυβερνά
η προσωπίδα,
η μάσκα!
Εδώ δεν είναι
μια φορά
μόνο
το καρναβάλι,
μονίμως
τα αποκριάτικα
στη χώρα
έχουν βάλει!
(1997)


Μασκαραλίκια

Έβρισε
ο απύλωτος,
όπως συνήθως,
πάλι,
αλλά ετούτη
τη φορά
…«με γειά του»
και «χαλάλι»,
αφού είναι
αποκριές
κι έχουμε
καρναβάλι!
Έβρισε
ο απύλωτος,
τα άκουσες
και τα ‘δες
και τον καλύψανε
καλά
οι άλλοι
οι αγάδες,
αλλ’ αποκριές
δε γίνονται
με δίχως
«μασκαράδες»!
(2000)


Καρναβάλι

Εδώ δεν έχουμ’
αποκριές
τρεις Κυριακάδες
μόνο,
εδώ το καρναβάλι μας
κρατάει
όλο το χρόνο,
με τον αγά
που κυβερνά,
το ψεύδος,
τη σαπίλα
και το λαό
το δύστυχο, που κάνει
την… καμήλα!

Εδώ οι κλόουν,
δυστυχώς
και μασκαράδες
άλλοι,
όλο το χρόνο
αποκριές έχουν
και καρναβάλι
και είθε φέτος
ο λαός,
παραμονές του Πάσκα,
«μαύρο» να ρίξει
σε αυτούς
που ‘χουν μονίμως
μάσκα!

(2000)


Καρναβάλι

Αρλεκίνοι
και πασάδες,
μια ντουζίνα
μασκαράδες,
στου λαού
πάνω την πλάτη
αποκριάς
έστησαν πάρτι
και γλεντούν
και κάνουν
πλάκες
μ’ αρπαχτές
και χίλιες
τράκες.

Και στο γλέντι
αυτό ξεφτίλα
κάνει ο κόσμος
την «καμήλα»
και ανέχεται
κι αφήνει
να πηδούν
οι αρλεκίνοι
και δεν πιάνει
αμέσως πάλη
στοπ να μπει
στο καρναβάλι!
(2001)
 

Ο Τάσος Αυγερινός γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία του Βόλου. Όταν αποφοίτησε από το 1ο Γυμνάσιο της πόλης, έφυγε από τη γενέτειρά του και ήρθε στην Αθήνα όπου σπούδασε στην «Πάντειο». Παράλληλα, όμως, με τις σπουδές του άρχισε να ασχολείται και με τη δημοσιογραφία. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία το 1965 εργαζόμενος στον «Νέο Ανένδοτο». Στη συνέχεια εργάστηκε στον «Εθνικό Κήρυκα», στα «Σημερινά», στην «Ακρόπολη» έως το κλείσιμο της εφημερίδας και από το 1974 έως και τη συνταξιοδότησή του στον «Ριζοσπάστη», απασχολούμενος στο ελεύθερο και το δικαστικό ρεπορτάζ. Στον «Ριζοσπάστη» διατηρούσε για πολλά χρόνια και στήλη χρονογραφήματος.

Έργα του που έχουν εκδοθεί: «Η Μεγάλη Νύχτα», «Η Δεύτερη Άνοιξη», «Το Καραβάνι των Γυμνών», «Πικρό Αντίδωρο», «Δυτική Λεωφόρος», καθώς και την αφηγηματική μελέτη «Με τα πανιά και τα κουπιά».

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 66 ετών το 2010.

Σύνταξη

Η τέχνη, η επιστήμη, η γλώσσα, ο γραπτός λόγος, η παράδοση, είναι εργαλεία του πολιτισμού, που συμβάλλουν τα μέγιστα για να διαμορφωθεί μια κοινωνία, να θεσπίσει τους κώδικες και την ηθική της, να πλάσει τους όρους δημιουργίας της κοινωνικής συνείδησης, να επεξεργαστεί την αλληλεγγύη της και να φτιάξει έναν κοινωνικό ιστό, που θα διαφυλάσσει και θα προάγει την έννοια άνθρωπος.
Αναγνώσεις:105